Szakmai bejegyzések

  • Hírek a Google-ról a Google-tól A Google híreire fog rászokni a világ? Az internetes marketing egyik sarkalatos pontja az, hogy ki irányíthatja az információkhoz, a hírekhez való hozzájutást . A legtöbb embernek van kedvenc hírportálja , ahonnan informálódik a világ eseményeiről. Ennek hátránya, hogy a (tovább)
  • Önfenntartó keresőmarketing Első helyen maradni a Google-keresőben Fontos SEO-szakmai megfigyelés: ha a honlap optimalizálási kulcsszó nem túl preferált és sikerül az organikus találatok közt az első helyre kerülnöd, akkor könnyen előfordulhat, hogy további erőfeszítéseket már nem kell tenned, (tovább)
  • Támadások a felhő szervereken A céges weboldalak biztonságban vannak, de mi van a programokkal? A céges honlapok számára az utóbbi időben a legoptimálisabb hosting megoldást a felhőalapú szerverek jelentik. Ha például egy télikertépítő és gyártó céget veszünk, akik nem szeretnének saját (tovább)
  • Google top10 helyezés A Google tesztelni kezdte a Pingvin algoritmust: sok top10 helyezés átrendeződött. A Google top10 a keresőoptimalizálás szempontjából mágikus erővel rendelkezik : minden honlaptulajdonos ebbe az elitbe szeretne tartozni. Ami teljesen érthető: üzleti értéke igazán csak ennek van (tovább)
  • TOP10 találat a keresőben Első találati oldalra kerülni a Google keresőben - TOP10 helyezés - Google első hely, első oldal - weblap optimalizálás keresőmarketing módszerekkel A következő SEO-munka célja: egy bizonyos weboldalt a Googl első találatai közé juttatni a magyar szamizdat és illegális sajtó (tovább)
  • Cél az első találati oldal Szakmai jó tanácsok "Google első helyre kerülés" témájában - legyenek meg az alapos szakmai ismereteid, legyen kisujjadban a keresőoptimalizálás valamennyi mesterfogása – de ne élj ezekkel mechanikusan, ne dolgozz rutinból, ne használj ki feltétlenül és maradéktalanul (tovább)

Top 7

  1. Google első helyre kerülés
    Google első helyre kerüléselső hely - első oldal - google keresés - top 10-be kerülés Evidens: minden büszke honlaptulajdonos leghőbb vágya, hogy Google-keresések eredményoldalainak első helyére vagy legalább a top-10-be...
  2. Weboldal kereső optimalizálás
    Weboldal kereső optimalizálásA honlap keresőoptimalizálás célja a kulcsszavas Google-helyezések javítása Mi a keresőoptimalizálás? Olyan komplex internetes webtevékenység, amely kedvező találati pozíciók megszerzését célozza. A...
  3. Porrajmos - Cigány holokauszt
    Porrajmos - Cigány holokausztporajmos - porrajmos - roma holokauszt - porajmosz - cigány holokauszt, népirtás a II. világháború időszakában  Tisztelt Cím! Szeretettel meghívjuk az MTA TK Kisebbségkutató Intézetben a Kutatók...
  4. Első oldalon a Télikert építés
    Első oldalon a Télikert építésTélikert építés Budapest weblap a Google első oldalán! Optimalizálás: top helyre került Minden keresőmarketing projekt célja a Google 1. helyre kerülés: a támogatott weboldalt optimalizálással...
  5. Alkoholszonda - Google-szamizdat
    Alkoholszonda - Google-szamizdatSMS üzenet: Ez egy elavult szamizdatos weboldal, de keresőmarketing és mobilmarketing megfontolásokból megtartottam. Kicsit át is címkéztem. Link is van rajta. Működik. Mivel a Blogol.hu-n működő régi...
  6. Blog vagy statikus oldal optimalizálható jobban?
    Blog vagy statikus oldal optimalizálható jobban?virtuális szerver - vps témában indított blog seomarketing optimalizálása   Egyre inkább az a véleményem, hogy a Google jobban szereti a blogokat, mint a statikus szájtokat. Úgy tűnik, egy jól...
  7. Google top10 helyezés
    Google top10 helyezésA Google tesztelni kezdte a Pingvin algoritmust: sok top10 helyezés átrendeződött. A Google top10 a keresőoptimalizálás szempontjából mágikus erővel rendelkezik: minden honlaptulajdonos ebbe az elitbe...

Állandó Google-SEO

Google első hely, top10

A keresőoptimalizálás célja: weboldal pozicionálása a Google első oldalra! Hatékony weboldal keresőoptimalizálás egyéni SEO-eljárosokkal, módszerekkel, fogásokkal. Szakértői optimalizációs tanácsok: Keresőbarát honlap készítése és hatékony diszperzív linképtés a Google helyezések effektív javítás céljából személyre szabott technikákkal és saját webbázisra támaszkodva.

Organikus Google-helyezés javítás a komplex weboldal optimalizálás és kreatív liképítés egyedi módszerével. Cél: Google első helyre kerülés a mobil marketing sms kampány keretében. Keresőbarát honlap + releváns tartalom + hatékony linkprofil - SEO

Tömeges SMS - üzenet-kampány

Az SMS küldés weboldal első Google helyre juttatása a legális keresőmarketing eszközeivel az webhely adekvát kulcsszavaival, úgymint mobil marketing, tömeges sms küldés, sms kampány -

Mobilmarketing honlap optimalizálása - tömeges sms - SEOBLOG

SMS-hír: Google navigátor teszt Teszteltük a Google navigátorát egy Samsung S4 okostelefonon. A Google Térkép applikációjával navigálhatunk autós utazásaink során nemcsak Magyarországon, de külföldön is, akár offline módban is. Fontosabb kifejezések: okostelefon szoftver, térkép, Google Map, üzenetküldő alkalmazás, navigáció, MARKETING teszt, Google navigátor, <<SMS KAMPÁNY

Magyar szamizdat

Független lap-és könyvkiadás. Illegális, független sajtó a Kádár korszakban - a cenzúra megkerülésével, kiadási engedély nélkül megjelentetett kiadványok. A demokratikus ellenzék és a szamizdatosok által szervezett tüntetések a magyarországi rendszerváltás előtt.

Az első magyar szamizdat kiadványok a Kádár-korszakban

honlapoptimalizálás: szamizdat x

Címkék

Címkefelhő

Linképítés

  • Keresőmarketing – SEM Mi a keresőmarketing? Még a szakmai leírásokban is ritkán találunk pontos definíciót. A felületesebb meghatározások készítőinek a keresőmarketingről az a legfőbb mondanivalója, hogy annak legfontosabb részét a keresőoptimalizálás képezi. Ami persze igaz, de aki így fogalmaz, a könnyebbik (tovább)
  • Multi level marketing – Magyarország Az MLM lényege, jellegzetessége Mivel személyes kontaktusokra épül és mivel jobbára barátok-ismerősök hálózata képezi alapját, ezért a multi level marketing (MLM) vagy network marketing cégek és hálózatok internetes reprezentáció a mai napig nem jelentős, holott az utóbbi két évtizedben (tovább)

Eltávolítja a jogsértő tartalmakat a Google keresője

seo-google

google link eltavolitas keresoMajdnem 2 milliárd linket távolítottak el az elmúlt 5 évben

A szerzői jogok megsértése miatti URL-eltávolítási kérelmek 91 százalékát hagyta jóvá a Google az elmúlt öt évben írta a hwsw.hu hírportál.

A Google marketing szempontból is nagyon fontosnak tartja, hogy jogkövető magatartást tanúsítson. Szerzői jogi aggályok miatt bárki benyújthat linkeltávolítási kérelmet (DMCA takedown request) különösebb indoklás nélkül. Nem olyan régen a Warner követte el azt a hibát, hogy automatizáltan gyűjtött ki tartalmakat és jelentette fel azokat a Google keresőjénél, így fordulhatott elő, hogy a saját hivatalos oldalait és tartalmait is letiltotta. A keresőcég úgy döntött, hogy ezeket a bejelentéseket a nyilvánvaló tévedés miatt nem vizsgálja, de majdnem 2 milliárd linket töröltek a keresőjükből.

Jelenleg a jogsértő tartalmak törlése a Google keresőjéből úgy néz ki, hogy a rendszer csak azt vizsgálja, hogy a törlésre irányuló kérelem megfelelő-e formailag, ezután törli az URL-t és küld egy üzenetet a weboldal gazdájának, aki ezután fellebbezhet a törlés ellen, amit a keresőcég elbírál. A bejelentési és fellebbezési lehetőségről a Google külön marketing kampányban értesíti a lehetséges károsultakat.

Egy kis statisztika

A legtöbb link eltávolítását a Google keresőjéből a British Recorded Music Industry kérelmezte, és a keresőóriás mintegy 220 millió url-t el is távolított a találati listákból. A legtöbb bejelentés egy fájlmegosztó oldal ellen érkezett, a 4shared ellen, akinek több mint 47 millió linkjét távolították el.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kereső kampány online marketing Google Google Search

Mobil központú hirdetések az AdWordsben

seo-google

google reklamokA Google teljesen átáll mobilmarketingre

A Google filozófiája és meglátása szerint a mobilalapú világ már beköszöntött, ezért májusi konferenciájukon bevezették azt az új hirdetési platformot, melyet a marketinges szakemberek a mobilmarketing reklámok tervezésekor jól tudnak használni.

A Google felfedezte az eszköz szerinti ajánlatkorrekciót a reklámok esetében, melyekhez kiterjesztett szöveges üzeneteket és adaptív marketinghirdetéseket alkalmaz.

A Google új generációs AdWords kampányairól a hivatalos blog oldalon is tájékozódhatsz itt.

Változások a Google keresőben

A keresőcég eltávolította a reklámokat a keresőtalálati oldal jobb széléről, ezáltal egységesebbé téve a különböző platformokon történő megjelenést. Bevezetésre került a kiterjesztett szöveges hirdetés, ami a legnépszerűbb okostelefonok képernyőire van optimalizálva, és két, egyenként 30 karakteres címsort, valamint egy hosszú, 80 karakteres leírást tartalmaz. Ennek előnye, hogy nagyságrenddel több szöveglehetőség van a termékek vagy szolgáltatások leírására.

A mobiltelefonon internetező felhasználók szívesebben kattintnak az olyan találatokra, melyekről elegendő információt találnak már a keresősávban is. Ez összefüggésben lehet a mobilinternet lassúságával is.

Az adaptív hirdetések, a vizuális megjelenést teszik tökéletessé az által, hogy a képes reklámokat hozzáigazítják az eszköz képernyőméretéhez, mindeközben nem rontva a vizuális élményt.

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing online marketing okostelefon Google AdSense elektronikus marketing

Pokémon Go, Google alapokon

seo-google

ingress virtualis valosagPoénból lett marketing sikertörténet

Magyarországon is elérhetővé vált, korlátozott mértékben, a Google App Marketjében a Niantic, Inc. műholdas helymeghatározáson alapuló, Google Maps-et használó játéka.

Alig több mint két évvel ezelőtt jelent meg a Niantic, Ingress nevű játék applikációja, mely az online térképet és a műholdas navigációt felhasználva, valós térbe helyezte a játékot. Az alkalmazásnak világszerte sok követője lett, de nem vált igazán népszerűvé.

Az Ingress hibái

Az applikáció a maga nemében egyedülálló és úttörő volt, de ebből adódóan a tapasztalatszerzésre és a kísérletezésre volt alkalmas. Több szakértő is úgy vélekedett, hogy a játék csupán a Google Maps szerkesztőinek felkészítő applikációja, ami igaz is, hiszen több ex-játékos a Google Maps szerkesztésben segít. A Google Térkép applikációban a "hiányzó hely" hozzáadása lényegében az Ingress portál hozzáadása funkciónak felel meg.

Az Ingressben meglehetősen egysíkú a játékmenet. Az első néhány szinten nehezen tudunk haladni, a támadáshoz használható fegyverek gyengék, így a magasabb szintű portálokat nem sok sikerrel támadhatjuk. Ha elérjük a 8. szintet, akkor már könnyebben tudunk portálokat támadni és elfoglalni, azonban innen már nem tudunk tovább fejlődni, elveszti a játék az érdekességét. A kétpólusú világrend kialakítása sem vált a játék hasznára. Ha a városban az általunk is képviselt csapat van fölényben, akkor nem tudunk ellenséges portálokat elfoglalni, nehezebben fejlődünk. Ha az ellenséges csapat van túlerőben, nehezen tudunk portált elfoglalni, ismét csak megrekedünk egy szinten.

A Pokémon Go egy viccnek indult

A Niantic áprilisi tréfának szánta, hogy az Ingress világába pokemonokat telepített, a játékosoknak azonban annyira megtetszett, hogy továbbgondolták az ötletet. A pokemonok gyűjtögetésének változatosságát ötvözték az Ingress virtuális valóságának világával, és ebből lett az év sikerjátéka. Amint sikerül egy működőképes változatot letölteni belőle, részletes beszámolót írunk.

Magyarországon itt lehet letölteni a játékot.

Szólj hozzá!

Címkék: google online marketing tömeges sms Android App virtuális-valóság

Hírek a Google-ról a Google-tól

seo-google

google news hirekA Google híreire fog rászokni a világ?

Az internetes marketing egyik sarkalatos pontja az, hogy ki irányíthatja az információkhoz, a hírekhez való hozzájutást. A legtöbb embernek van kedvenc hírportálja, ahonnan informálódik a világ eseményeiről. Ennek hátránya, hogy a hírportálok, beállítottságuk és tulajdonosi körük okán meglehetősen egyoldalúan közölhetik a hírmagyarázó írásokat.

A Google News oldala a kiegyensúlyozott tájékoztatás érdekében, és természetesen marketing megfontolásokból lett megalkotva. Az oldal felépítése átlátható és egyszerű, a zseniális benne a nagyfokú behangolhatóság.

A Google Hírek felépítése

A főoldalon a következő menüpontok között választhatunk:

  • Vezető hírek
  • Önnek javasolt
  • Nemzetközi
  • Magyarország
  • Üzleti élet
  • Tudomány/technológia
  • Sport
  • Kultúra/szórakozás

Természetesen a Google programozói lehetőséget kínálnak a nézet megváltoztatására is, ezek közül a módok közül választhatunk: modern, címsorok, kompakt és hagyományos.

Az igazán érdekes és hasznos beállítást a jobb oldali sávban találjuk, ahol beállíthatjuk, személyre szabhatjuk, hogy milyen fajtájú híreket és milyen forrásból szeretnénk látni. Ez a beállítás azonban nem korlátozódik az igenre és nemre, megadhatjuk, hogy egy tízes skálán milyen gyakorisággal szeretnénk híreket kapni az adott témában és forrásból.

Ha nem vagyunk megelégedve a Google által felajánlott témakörökkel vagy hírforrásokkal, felvehetünk sajátokat is.

Szólj hozzá!

Címkék: érdekes hírek keresőoptimalizálás ajánló Google google első hely

Nem kell többé Applikációt telepíteni

seo-google

android instant app programJönnek az instant, moduláris Appok

Az előrejelzések szerint, néhány hónapon belül igazi forradalom kezdődhet az applikációs piacon. Az új csodafegyver a moduláris applikáció, amit marketing megfontolásokból vezet be a keresőóriás, erről írt egy meglehetősen bonyolult cikket a hwsw.hu hírportál, amit most megpróbálunk röviden összefoglalni.

SEO szempontból is jelentős lehet a Google változtatása, hiszen nem olyan régen vezették be az applikációk indexelését. Ennek köszönhetően a programok mélyére is el tudnak jutni a keresőrobotok, a találatok pedig mobiltelefonról nézve előkelő helyeken szerepelnek.

Miért kell változtatni?

A mostani rendszerben a programokat telepíteni kell, ezután a jogosultságaikat is be kell állítani. A kutatások szerint, ezeket a műveleteket nem szívesen csinálják végig a felhasználók, ezért az applikáció használatáig a felhasználók alig több mint 60 százaléka jut el az App Store-ból. A Google és a programozók érdeke az, hogy az okostelefon használók használják az applikációkat, és azon belül minél több reklám is eljusson hozzájuk, tehát a változtatás színtiszta marketing érdek.

Hogyan változnak a programok?

A Google a Facebook mintáját követi. A Facebookon a betűzött videókat automatikusan, a helyükön játssza le a rendszer, így a felhasználóknak nem kell rájuk kattintani, esetleg másik képernyőre vándorolni. Az instant applikációkat webes felületről, telepítés nélkül lehet elindítani, és az Android rendszer csak az éppen aktuális programrészt és az azzal közvetlenül kapcsolatban lévő programrészeket tölti le, így szinte azonnal elindulnak a programok.

A program használata közben, fontossági sorrendben, a háttérben töltődik le a teljes applikáció, ami a gyorsító tárban tárolódik. Ha megtetszik az applikáció, a használat után egy gombnyomással menthetjük a mobiltelefonra azt.

Szakemberek szerint, ez a modulos, telepítés nélküli rendszer teljesen felforgathatja az Applikációk piacát, és azok járnak jól marketing szempontból is, akik gyorsan lépnek.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing okostelefon Android Google App SMS-kampány instant app

Google termékek minden mennyiségben

seo-google

google termekekVajon a Google a Skynet?

A Google világmárka szolgáltatásai behálózták földünket. Kezdetben csak internetes keresésekre specializálódott a cég, később saját szerverközpontokat létesített, manapság pedig drónokat, robotokat és mesterséges intelligenciát fejleszt.

A Google termékei – állítólag a mi kényelmünk okán – figyelik és elemzik hétköznapi tevékenységeinket, mozgásunkat, alvásunka és kommunikációnkat. A Google Chrome böngésző megjelenésekor némi felháborodást váltott ki, az apróság, hogy a Chrome telepítésével beleegyezünk abba, hogy a cég elolvassa és felhasználja levelezésünket és figyelemmel kísérje böngészésünket, majd nem sokkal később az emberek teljesen elfelejtették ezt.

A hétköznapjainkat átszövő technológiával a Google azt szeretné elérni, hogy csak és kizárólag az ő szolgáltatásait és termékeit vásároljuk. Ez persze valamilyen szinten a mi életünket is megkönnyíti, hiszen egyazon rendszerben ellenőrizhetjük az okosházat, az okoszárat, az okosautót és az „okosmindent” is. A kérdés természetesen az, hogy mennyire fog visszaélni ezzel a monopolhelyzetével a keresőóriás, mert abban biztosak lehetünk, hogy bizonyos szinten már most is visszaél azzal.

Érdekes kérdés, hogy vajon a SEO szakemberek a Google kiszolgálói, csatlósai-e, vagy éppen ők azok, akik megpróbálnak rést találni a „pajzson”, és némileg kijátszani a rendszert. A SEO-s olyan oldalakat készít, amelyet tökéletesnek lát a Google keresőrobotja, ugyanakkor önkéntelenül is a Google „uniformisát” kényszeríti rá az általa készített, menedzselt weboldalakra.

A Google, életünk minden részét behálózó rendszerének felépítése:

Internettel kapcsolatos rendszerek:

  • Internetes kereső
  • Google Chrome böngésző
  • Könyvjelzők

Mobiltelefonnal kapcsolatos rendszerek

  • Android rendszer és Applikációs bolt
  • Google mobiltelefonos keresések
  • Google mobile Maps online térkép és navigációs rendszer, útvonaltervező az okostelefonra

Üzletvitel

  • Google Apps cégek számára
  • AdSense mellyel pénzt kereshet a hirdetésekkel
  • AdMob okostelefonra készített applikációkkal kereshet pénzt

Média

  • Könyveket tölthet le ingyen vagy vásárolhat
  • Google Hírcsatornája mindig friss hírekkel
  • Képkereső
  • Videokereső

Földrajzi termékek

  • Google Térképek, mely segítségével nagy felbontású világtérképet és műholdas fényképeket kap.
  • Google Earth

A Google otthoni és irodai termékei

  • G-mail, jelenleg az egyik legkorszerűbb levelezőrendszer, kiváló spam szűréssel.
  • Diák
  • Rajzok
  • Naptár
  • Drive, az ingyenes internetes tárhely mindenki számára.
  • Táblázatok
  • Űrlapok
  • Webhelyek
  • Fordítás

A Google közösségi szolgáltatásai

  • Google Plusz
  • Blogger
  • Csoportok
  • Hangouts
  • Terek

A Google szolgáltatásait itt találod.

Nem tudhatjuk, hogy mi lesz a következő nagy Google ötlet, és mennyire fogja meghatározni vagy megváltoztatni az életünket, de érdemes szemmel tartanim a Skynet rokonát.

Szólj hozzá!

Címkék: seo keresőoptimalizálás Android Google Chrome App Google Maps AdSense

Önfenntartó keresőmarketing

seo-google

Első helyen maradni a Google-keresőben

seo-google-első

Fontos SEO-szakmai megfigyelés: ha a honlap optimalizálási kulcsszó nem túl preferált és sikerül az organikus találatok közt az első helyre kerülnöd, akkor könnyen előfordulhat, hogy további erőfeszítéseket már nem kell tenned, mert a feltornászott weboldal akkor is megtartja a top helyezést, ha később már nem támogatod, idővel a linprofilt is leépíted.

Ilyenkor ugyanis az történik, hogy a nem túl keresett kifejezésre ráguglizók a te oldaladat találván a lista élén: rá is kattintanak. Ha pedig rákattintottak, az egy icipici piros pont a Nagy Guggola adatbázisában, odakerül az adott kulcsszót és az adott webhelyet összekötő gráf információcellájába. A lassan, de folyamatosan szaporodó adatok alapján az algoritmus egy idő után honlapodat hiteles helynek minősíti, és akkor is megtartja az első helyen, ha egyébként akár vannak a listán alatta masszívabb szájtok: a te elsőségedet maga az elsőség tartja meg.

Ezért történik az, hogy a Wikipédia olyan sok kulcsszóval verhetetlen. Ezek döntő többsége olyan kulcsszó, amelyikre nincsen komoly verseny, a Wikin viszont van definíció, van évszám, van adat - olyan, amit az oda kattintók épp keresnek is. Ezek az elsőre leadott kattintások szépen meg is tartják az online enciklopédia szócikkeit a top1 pozícióban.

A megfigyelésből következik egy keresőmarketing-eljárás lehetősége:

Olyan kulcsszavakkal, amelyekre nincs komoly SEO-verseny, hozzunk létre jól optimalizált saját weboldalakat, és linképítéssel érjük el, hogy első helyre kerüljenek a keresőben. Ha ez csekély erőfeszítéssel megtörtént, idővel beszüntethetjük a támogatást és az akció után marad egy olyan folyamatos látogatottságú szájtunk, amelyet épp elsősége és folyamatos organikus forgalma miatt a Google magasra értékel, így igencsak alkalmas más SEO-projektekbe bevonni. Kevés erőfeszítéssel így nyerhetünk magas keresőmarketing-értékű honlapokat webhátterünk számára.

Szólj hozzá!

Címkék: google keresőmarketing seo tipp honlap első hely google első hely Android alkalmazás

Már okoscipőt is integrált a Google Maps

seo-google

okoscipo.jpgTovább fejlődik a viselhető technológia

A miniatürizálás fejlődése a mikroelektronikai technológiában megteremtette a lehetőségét annak, hogy minden használati eszközbe, önálló számítógépet építsenek. A személyi számítógép megjelenésekor, a PC sokak számára egybeforrott a számítógép fogalmával. A huszadik század végére a monitor lett a számítógép. A hálózatok és az internet megjelenésével lehetővé vált, hogy a kisebb teljesítményű számítógépek feladataik jó részét a „szervergépek”-re bízzák, így a kisméretű eszközök, csak célorientált feladatokat hajtottak végre.

A Google által fejlesztett Android okostelefon rendszer egy lépéssel tovább jutott. Mobiltelefonunk egy hatalmas hálózatnak a része, így olyan adat- és tárolókapacitáshoz férhetünk hozzá, melyet egyetlen helyen nem tudnánk összezsúfolni. Ezzel párhuzamosan, a kétirányú kommunikációnak köszönhetően, eszközeink a Google rendszerének részeként, annak kiszolgálói és adatgyűjtői lettek. Ez azt jelenti, hogy nincs szükségünk az óriási méretű Google Maps letöltésére és megvásárlására. Az éppen szükséges térképrészletet bármikor betölthetjük a központi szerverről. Viszont a Google is sok információhoz juthat okostelefonunk segítségével, hiszen a megtett útvonalakat összehasonlítva megállapítja, hogy milyen napokon, milyen útvonalon tudunk a leggyorsabban eljutni egy-egy úti célhoz.

Az okostelefonok is bizonyos értelmben és szinten szerverekké is váltak, hiszen az otthonunkban található okoseszközöket képesek irányítani, adataikat megjeleníteni. Erre azért van szükség, mert sok olyan eszköz van, melyek nem rendelkezhetnek saját kijelzővel, ilyen például az okoscipő.

Samsung vagy Lechal?

Az okoscipők két fajtáját találjuk a piacon. Az egyik a Lechal, mely az információközlésben, a tájékoztatásban van használója segítségére. Lényege, hogy összekapcsolva a Google Maps programmal, finom rezgések segítségével navigálja viselőjét, hogy merre kell mennie. Ez gyengén hallók, gyengén látók számára egyaránt hasznos lehet.

A másik okoscipő, a Samsung által készített iOFIT intelligens edzőcipő, mely egy adatgyűjtő központ. A cipőbe számos érzékelőt, így nyomásérzékelőket, gyorsulásmérőt rejtettek el, amelyek, a láb által közvetített információkat gyűjtik össze.  Az érzékelők adataink megjelenítésével és értékelésével javíthatóvá válik a cipő viselőjének testtartása, jobban figyelhet az egyensúlyára edzés közben.

Az adatok valós időben jelennek meg egy nyomástérképen, ez a cipővel párosított okostelefon képernyőjén látható, persze a kapcsolódó app irányítása mellett.

Szólj hozzá!

Címkék: kütyü egészség fejlesztés okostelefon Android Google App Google Maps okoscipő

Támadások a felhő szervereken

seo-google

cloud servers szolgaltatasA céges weboldalak biztonságban vannak, de mi van a programokkal?

A céges honlapok számára az utóbbi időben a legoptimálisabb hosting megoldást a felhőalapú szerverek jelentik. Ha például egy télikertépítő és gyártó céget veszünk, akik nem szeretnének saját számítógépparkot üzemeltetni, de szükségük van egy professzionális weboldalra, esetleg megrendeléseiket és beszerzéseiket is szeretnék online SaaS programok segítségével lebonyolítani, akkor a rugalmas Cloud Server-ek szolgáltatásai közül választhatnak megfelelő előfizetési modellt. A Google által működtetett szerverek is egyre fejlettebbé válnak és a közeljövőben üzleti célból is bérelhetővé válnak.

Biztonságos a felhőszerver?

A kiberbűnözők az utóbbi időben egyre gyakrabban használják ki a SaaS szolgáltatásokat és azok sebezhetőségeit – írja a hwsw.hu hírportál. A támadások a régi, jól bevált trükkökre épülnek, de mindig tartalmaznak új momentumokat, új elemeket is. A legújabb trend, hogy az úgynevezett zsarolóvírusokat a bűnözők ráengedik az áldozat Google Drive, One Drive vagy Dropbox fiókjára, és az ott található dokumentumokon és képeken kívül a biztonsági mentéseket is lekódolják, titkosítják, így téve lehetetlenné az adatok visszaállítását a fertőzött gépeken.

Megoldás: a felhő alapú szolgáltatások esetén, a felhőszervereken tárolt adatoknál megfelelő erősségű jelszót kell használni. Például, ha a télikert építés honlapot tartalmazó szerver hozzáférési jelszavának erőssége magas, és azt a jelszót sehol másutt nem használjuk, szinte teljesen kizárt, hogy bármilyen program fel tuja törni.

Szólj hozzá!

Címkék: honlap gyártás honlapoptimalizálás Google google első hely télikertek felhőszerver

Google top10 helyezés

seo-google

google top10 helyezésA Google tesztelni kezdte a Pingvin algoritmust: sok top10 helyezés átrendeződött. A Google top10 a keresőoptimalizálás szempontjából mágikus erővel rendelkezik: minden honlaptulajdonos ebbe az elitbe szeretne tartozni. Ami teljesen érthető: üzleti értéke igazán csak ennek van még akkor is, ha az adott kulcsszóra túlkínálat mutatkozik. A megrendelők, vásárlók, előfizetők úgy gondolják, leginkább azokban a szolgáltatásokban és termékforgalmazókban bízhatnak, amelyek a Google első oldalán szerepelnek weboldalukkal. Ebben részben igazuk is van: az a vállalkozás, amely minőségi szolgáltatást nyújt, nemcsak ezen a téren igényes: honlapja is professzionális és ad a keresőmarketingre, így webegysége nem ritkán az első helyen vagy annak közelében lelhető fel az organikus találatok rangsorában. Visszaélésre azonban természetesen itt is van lehetőség: elképzelhető, hogy egy cég felnyomja magát a találati listán, de csak azért, hogy bóvli termékét elsózhassa. A találati lista (SERP) tehát nem minden, de tény, hogy egy-egy mikrosite optimalizálására legtöbbször azok vállalkoznak, akik mögött komoly üzleti háttér áll és ki akarják használni az online marketingben rejlő lehetőségeket. 

Kisebb gond akkor keletkezik, amikor azt hiszik, a top helyezések megszerzése is csak pénz kérdése, hipp-hopp és már ott lesz weboldaluk az élmezőnyben. Holott tudható: a SEO lassú, kitartó, körültekintő aprómunkákból tevődik össze. Mivel klvalifikált munkáról van szó, megvan az ára is - de mondjuk kétszer annyi pénzért nem lehet kétszer gyorsabban előre haladni a találatok rangsorában. A túl gyors és túl erőszakos optimalizációs igyekezet lelepleződik, mint manipuláció.

A Google-táblák márciusban kezdődött és áprilisban folytatódó átrendeződése azt sejteti, hogy akik jól, átgondoltan és "természetes eljárásokkal" végezték munkájukat, jól jártak: weblapjaik ott vannak a top10 helyezések valamelyikén. Lehet, éppen az első helyen.

Szólj hozzá!

Címkék: keresőmarketing keresőoptimalizálás top10 honlapoptimalizálás Google első hely google első hely